Jeśli zastanawiasz się, czy musisz zautomatyzować swój marketing, czy nie, krótka odpowiedź brzmi: tak. Ale zanim poświęcisz czas na wybór odpowiedniej platformy automatyzacji i zaprojektowanie przepływów pracy, przyjrzyjmy się nieco bardziej szczegółowo, dlaczego potrzebujesz automatyzacji marketingu.
Silniejsze generowanie leadów
Marketing automation (oferta tutaj) pomaga budować silniejsze leady i usprawniać zarządzanie leadami na dwa sposoby. Po pierwsze, stosując techniki oceniania leadów, możesz łatwo odróżnić ciepłe leady od zimnych i wysyłać swojemu zespołowi sprzedaży tylko kwalifikowanych leadów. Po drugie, techniki śledzenia potencjalnych klientów zapewniają pełniejszy obraz tego, czego chce Twój potencjalny klient i wyzwań, którym musi sprostać. Kiedy zespół sprzedaży otrzymuje leada, wie, skąd pochodzi lead, jakie treści pobrał i z jakimi e-mailami się kontaktował.
Oszczędzaj zasoby i bądź bardziej kreatywny
Mówiąc ogólnie, oprogramowanie do automatyzacji marketingu pomaga użytkownikom zaoszczędzić czas, pieniądze i liczbę pracowników. W ten sposób marketerzy mogą skoncentrować swoje wysiłki na tym, co najważniejsze, czyli na opracowywaniu bardziej kreatywnych i atrakcyjnych treści i kampanii. Podczas gdy marketerzy musieli opracowywać nowe kampanie od zera, co nie jest ani wydajne, ani skuteczne, teraz mogą wykorzystać automation marketing do powielania i udoskonalania procesów, szablonów, inicjatyw brandingowych.