MacBook’i, iPhone, iPad’y czy Apple Watch’e to w ostatnich latach bardzo popularne urządzenia, coraz więcej osób decyduje się na zakup sprzętu firmy wywodzącej się z Kalifornii. Na sukces marki składa się wiele czynników ale szczególnie ceniona jest za swoją niezawodność. Urządzenia działają płynnie i w każdej chwili można skorzystać z pełni możliwości jakie oferują. Z tego powodu są często wybierane przez studentów oraz osób, które wykorzystują je w celach biznesowych.
Najczęstsze usterki.
Apple to firma, która w szczególny sposób dba o wysoką jakość swoich produktów. Komputery przenośne, tablety oraz telefony mają aluminiową obudowę, która ma za zdanie chronić przed uszkodzeniami mechanicznymi. Na skutek upadku z dużej wysokości na twarde podłoże podzespoły znajdujące się wewnątrz mogą nie ulec uszkodzeniu ale może odkształcić się obudowa. To jedna z najczęstszych przyczyn pozostawienia urządzeń w punktach serwisowych. Naprawa polegająca w tym przypadku na wymianie elementu nie jest skomplikowana i nie jest potrzebne zostawianie sprzętu na długi czas. Innym częstym powodem dla którego użytkownicy odwiedzają serwis Apple jest konieczność wymiany baterii. Najczęściej pozostawiane są iPhone, ponieważ są najbardziej eksploatowane, a ich używanie bez sprawnej w pełni baterii jest bardzo utrudnione. Jeśli mowa o telefonach to innymi popularnymi usterkami jest uszkodzenie portu ładowania, niedziałający mikrofon lub głośnik. Często też przy uderzeniach z dużą siła pęka wyświetlacz. Problemy z ekranem mogą dotknąć także komputery, tablety oraz zegarki Apple. W MacBookach do częstych usterek należy także zaliczyć nie od końca sprawnie działającą klawiaturę. Nie ma jednak nadmiernych powodów do obaw, ponieważ doświadczeni serwisanci bez trudu poradzą sobie z każda z wymienionych usterek.
Co zrobić w przypadku awarii?
Pierwszą i najważniejszą zasadą w chwili stwierdzenia awarii jest zachowanie spokoju i nierobienie niczego pod wpływem impulsu. Brak możliwości odczytania treści z ekranu urządzenia może bardzo zirytować, ale należy się powstrzymać od podejmowania gwałtownych decyzji. Przede wszystkim nie powinno się samodzielnie podejmować próby naprawy sprzętu, jeśli nie dysponuje się odpowiednimi narzędziami i fachową wiedzą. Serwis Apple to pierwsze miejsce, z którym należy się skontaktować w celu uzyskania dalszych informacji na temat naprawy oraz wyceny. Dopiero wtedy można ocenić co dalej zrobić ze swoim sprzętem. Na ogół jeśli naprawa usterki nie jest zbyt kosztowna to, opłaca się urządzenie oddać do serwisu. Urządzenia Apple potrafią sprawnie działać przez bardzo długi czas i nie jest konieczna ich wymiana co kilka lat. Może okazać się, że po usunięciu wadliwego podzespołu w telefon czy komputer wstąpi nowe życie i będzie działał, jakby był dopiero co wyjęty z pudełka. Serwis Apple bardzo często umożliwia również przysłanie sprzętu pod podany adres wraz z opisem awarii. Jest to bardzo wygodna opcja zwłaszcza dla osób, które mieszkają w mniejszych miejscowościach, w których nie ma specjalistów od naprawy urządzeń „z jabłkiem”.